duminică, 17 februarie 2008

Cum se pot rezolva blocajele de trafic din Timisoara

Cum se pot rezolva blocajele de trafic din Timisoara
Stateam ieri la semaforul de la Piata Badea Cartan, deja la al 5ea rosu, in norul fum de la camionul din fata (care sigur trecuse cinstit ultimul ITP) si meditam la sistemul de monitorizare si fluidizare a traficului cea mai noua utopie cu care se lauda Primaria Timisoara.

E clar ca orice oras modern are nevoie de un astfel de sistem de supraveghere. Dar oare cum va functiona sistemul asta intr-un oras in care e dificila pana si reglarea unui semafor de pe una dintre marile artere de circulatie,
astfel incat sa nu mai trebuiasca sa stai 15 minute asteptand sa faci stanga sau dreapta?

Si este chiar simplu - sa omitem faptul ca cei de la sistematizare ar trebui sa aiba softuri specializate pe optimizarea traficului si programarea semafoarelor - daca ar trimite din cand in cand pe cineva sa observe traficul la o ora de varf, ar fi chiar simplu de observat daca exista o problema si cum pot fi modificati timpii semafoarelor pentru a o rezolva.

Si ca sa va dovedesc ca se poate iata o metoda de optimizare pe care am gasit-o in multele minute petrecute asteptand verdele in intersectia respectiva:

1. Verde doar pe sensurile inainte sau viraj dreapta de pe Simion Barnutiu si Take Ionescu, concomitent cu verde la trecerile de pietoni de pe Mihail Kogalniceanu si strada Badea Cartan. (45 secunde)

2. Verde pentru viraj stanga de pe Simion Barnutiu si Take Ionescu. (30 secunde)

3. Verde pentru sensurile inainte sau viraj dreapta de pe Mihail Kogalniceanu si strada Badea Cartan (inclusiv tramvaie), concomitent cu verde la trecerile de pietoni de pe pe Simion Barnutiu si Take Ionescu (45 secunde)
Cum se pot rezolva blocajele de trafic din Timisoara
4. Verde pentru viraj stanga de pe Mihail Kogalniceanu si strada Badea Cartan (30 secunde)

Ca timp total cred ca ar ajunge la fel ca si ciclul actual. Probleme rezolvate:

- La viraj stanga de pe Take Ionescu sau Simion Barnutiu nu ar mai trece doar 2-3 masini, pentru ca trebuie sa astepti sa treaca toti cei care merg inainte (poti trece doar dupa ce s-a facut rosu).

- La viraj stanga de pe Mihail Kogalniceanu sau strada Badea Cartan nu mai trebuie sa astepti sa treaca toti pietonii la care s-a facut verde simultan.

Acesta este doar unul din semafoarele desincronizate din Timisoara. Daca toate ar fi reglate un pic, oare cat de mult s-ar decongestiona traficul?

Si va dati seama cate se pot rezolva cu o aplicatie speciala pentru optimizarea traficului, care poate lua in calcul si volum de masini in functie de orele de varf ca sa calculeze cat mai exact duratele fiecarei culori de la fiecare semafor.

Iar daca domnii de la biroul de sistematizare, sau cine se ocupa de asta, cred ca au nevoie de ajutor, eu imi pot oferi serviciile de consultanta :)

Niciun comentariu: